Jumat, 19 November 2010

Puisi Rumi

A, fu baru baca puisi Rumi yang satu ini... Fu suka sekali... ^_^

Kebahagiaan adalah saat kita duduk bersama
Dua sosok, dua wajah, yang menyatu, kau dan aku.
Bunga-bunga ‘kan bermekaran dan burung-burung ‘kan menembangkan kidungnya, ketika kita memasuki taman, kau dan aku.

Bintang-bintang ‘kan muncul di langit ‘tuk menjadi saksi,‘kan kita terangi mereka,dengan cahaya purnama, kau dan aku.

Tiada lagi pemisahan ‘kau’ dan ‘aku’nuansa kebahagiaan dalam penyatuan semata kegembiraan, kegairahan, tiada kesusahan … kau dan aku.

Burung-burung surga yang bersayap cemerlang,‘kan menukik turun ‘tuk minum air yang manis -air mata kebahagiaan kita … kau dan aku.

Betapa sebuah keajaiban, kita duduk disini,
walau di tepi dunia yang berseberangan,
kita tetap akan duduk bersama … kau dan aku.

Kita adalah satu sosok di dunia ini,
dan menjadi sosok yang lain dikemudian.

bagi kita ada surga yang abadi,
keceriaan yang tanpa akhir …. kau dan aku.

_Jalaludin Rumi_

Suatu saat, kau dan aku... ^_^

0 komentar: